9 SEBAB KENAPA KOMUNITI SHAKLEE NI BEST

 Hai, I am back! Its me Siti.



Untuk ruangan kali ini, Siti rasa terpanggil nak tulis KENAPA KORANG WAJIB JOIN SHAKLEE. Apa yang bestnya shaklee ni berbanding bisnes lain?

Actually, best itu subjectif. Setiap orang ada pilihan dan sebab kenapa mereka pilih bisnes tersebut kan.


For me, bisnes shaklee ni best sangat dan Siti bertahan selama ini, walau pun ada bulan turun naiknya. Kadang ada sale, kadang tidak ada sale. Tapi tetap bertahan. Sebabbbb....


1. Group yang sangat supportive. Masya Allah Tabarakallah. Korang wajib join shaklee sebab supprtive dia lain macam. Siti pernah join bisnes lain. So Siti dapat bezakan mana yang lebih supportive. Even kami hanya berjumpa di alam maya, tapi bila jumpa depan2 macam dah lama kenal tau. Dann we care each other.


2. Sistem yang sangat adil. Selalu Siti baca dan terdengar yang bisnes lain, orang bawah buat sale, orang atas jadi kaya. Tapi dalam shaklee there are no such thing. Ko buat ko dapat, ko tak buat ko tak dapat. Tu jer.. Takdanya dia buat lebih, ko yang dpt markup.


3. Sistem web yang mudah lagi bijaksana. Sekarang ni bisnes dihujung jari je. Tak perlu pergi postage barang. Cuma yang perlu kerajinan dan usaha sahaja. Kita submit order, hq akan buat postage terus depan rumah customer. Fuh mudahnya. Takperlu selalu walk in ke branch.


4. Tiada persaingan antara HQ dan SID. Baru baru ini kecoh kan dekat med sos lain, yang katanya HQ bersaing buat jualan dengan dropship mereka. So dropship terpaksa bersaing untuk dapatkan sale dan habeskan stok.


5. Tak perlu pegang stok atau dahulukan pendahulan untuk pegang stok. Korang hanya perlu bayar yuran keahlian serendah RM35 untuk enjoy buat pembelian atau jualan. Bila dapat order baru submit di web dan hq akan post kepada customer. So mudahnya bisnes shaklee ni kan?


6. Video, copywriting & gambar menarik disediakan.  Harus diingatkan bahawa sebelum join shaklee, korang wajib pilih upline yang supportive dan menyediakan bahan marketing bagi memudahkan korang dikemudian hari kelak.


7. Circle yang positif & ukhuwah harmoni. Kebanyakkan yang join shaklee mesti akan dapat rasakan ukhuwah yang susah nak dicari dalam bisnes lain. Siti sendiri akui, sehingga kini Siti sayang nak tinggalkan bisnes ini.


8. Kelas supportive online dan offline yang terlalu banyak. Sampai kadang2 tak terkejar. Which is sangat bagus utk kita tambah ilmu kita dan biasakan diri kita bila berada di dunia luar.


9. Dapat mendidik diri dan jiwa untuk menjadi tenang dan percaya diri. Siti rasa kelas ni hanya diajar dalam group besar Siti sahaja. Selama oni, kita letakkan limit dalam kita berfikir atau percaya untuk berjaya. Sebab itu kita sekat kebolehan serta potensi diri sendiri. Padahal kita boleh pergi jauh.


Kesimpulannya, bisnes shaklee sangat mesra family tau. Setiap kali coaching leader tidak kesah jika kita bawa anak2 dan suami. Bisnes ini bisnes suami isteri. Kalau naik pentas, mesti bawa bersama suami atau isteri bersama. Jom join bisnes shaklee bawah SitišŸ«°


Love,

Akak Vitamin Anda 01136023635

Comments

Popular Posts